A Cátedra, composta por preto de 50 investigadores e profesores, nace coa intención de producir resultados de investigación, a súa transferencia á sociedade, e a formación de especialistas no contexto dunha Educación Transformadora, en materia de desenvolvemento sostible e cidadanía global (UNESCO 39 C/5). –Programa Maior I – Educación).
Os eixos temáticos, vistos desde o punto de vista da sustentabilidade social, que configuran a proposta son:
- Convivencia, democracia e resolución de conflitos
- Equidade e igualdade de xénero
- Sustentabilidade social e ambiental
- Patrimonio material e inmaterial
- Benestar e saúde
A Cátedra está composta por un equipo que anteriormente traballou con estes temas acadando resultados relevantes. Dado o seu carácter inter e multidisciplinar, as propostas de actuación deste proxecto favorecerán sinerxías co obxectivo de resolver problemas complexos da nosa sociedade e ter un impacto social crítico, tanto a nivel local como global, concretamente en América Central e do Sur.
Este proxecto ofrece unha visión interdisciplinar e holística que favorecerá novas respostas híbridas que se poidan adaptar tanto ás necesidades da nosa complexa sociedade como ás necesidades de cada persoa. As necesidades sociais actuais, facer realidade a aprendizaxe permanente e a mobilidade, mellorar a calidade e eficiencia da educación, a formación e promover a equidade, a cohesión social, a cidadanía activa e a cultura de paz, convertéronse en eixos decisivos da nosa sociedade, promovendo a esixida responsabilidade da Educación. e institucións educativas.
A sustentabilidade social é o eixo principal desta proposta. A través da educación transformadora pretendemos implantar unha serie de modelos que atendan ás necesidades da xeración actual sen comprometer a capacidade e o benestar das xeracións futuras, con foco na resolución de conflitos entre as persoas e a cidadanía e o desenvolvemento técnico-científico. Suponse que as persoas, as familias e os grupos son un importante recurso social e cultural por esencia, e abordaremos a equidade, a pobreza, a xustiza, a violencia, a identidade, o patrimonio material/inmaterial e a capacidade creativa das persoas, comunidades ou pobos co fin de integrar consideracións sociais e culturais no concepto de desenvolvemento sostible.